Известие

Collapse
No announcement yet.

Разход на масло

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Разход на масло

    Здравейте колеги! От няколко месеца имам разход на масло (около 1л на 2000км). Не пуши нито при палене, нито при форсиране, но забелязах, че го изхвърля през изпускателните колектори. Водих я в сервиз и там ми казаха, че може би сегментите са за смяна, но ми се иска да чуя и вашето мнение. Благодаря ви предварително!
    Attached Files
    sigpicAlfa Romeo 156 1.8TS ГИ '98

  • #2
    Първоначално публикувано от Degree Покажи съобщение
    Здравейте колеги! От няколко месеца имам разход на масло (около 1л на 2000км). Не пуши нито при палене, нито при форсиране, но забелязах, че го изхвърля през изпускателните колектори. Водих я в сервиз и там ми казаха, че може би сегментите са за смяна, но ми се иска да чуя и вашето мнение. Благодаря ви предварително!
    Ако е сегмент или гумичка на клапан, ще пуши при запалване, при отнемане на газта, при форсиране и т.н.
    Явно не е от сегмент, защото при 1л./2000 км ще си прави фитили ако е от него.
    На снимката трудно може да се види какво е, но ми се струва много бистро маслото над самия колектор ... сигурен ли си, че не тече отнякъде и затова да ти губи?
    Обикновено при запушен маслен сепаратор, колата може да изхарчи и повече.
    Трябва да се провери и това.
    sigpic

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Degree Покажи съобщение
      Здравейте колеги! От няколко месеца имам разход на масло (около 1л на 2000км). Не пуши нито при палене, нито при форсиране, но забелязах, че го изхвърля през изпускателните колектори. Водих я в сервиз и там ми казаха, че може би сегментите са за смяна, но ми се иска да чуя и вашето мнение. Благодаря ви предварително!
      Аз съм след ОР с нови бутала и сегменти, спрял съм всички течове от колата не капва и капка и си гори горе долу колкото твоята. Една от причините може да е в главата - иска си и тя ремонт. Според книжката на колата разход до 1л на 1000км не пречи на мотора, така че си трая. Имаше преди даже спорове, че това е нормален разход, но според мен италианците са имали предвид точно горното, а не че е нормален. Другото наблюдение, което мога да споделя е, че от отдушника на капака на клапаните към колекторите си излиза чисто масълце по-малко и отива директно за изгаряне в цилиндрите. Тъпо, а.
      sigpic
      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
        Аз съм след ОР с нови бутала и сегменти, спрял съм всички течове от колата не капва и капка и си гори горе долу колкото твоята. Една от причините може да е в главата - иска си и тя ремонт. Според книжката на колата разход до 1л на 1000км не пречи на мотора, така че си трая. Имаше преди даже спорове, че това е нормален разход, но според мен италианците са имали предвид точно горното, а не че е нормален. Другото наблюдение, което мога да споделя е, че от отдушника на капака на клапаните към колекторите си излиза чисто масълце по-малко и отива директно за изгаряне в цилиндрите. Тъпо, а.
        1л./1000км е адски много, за да се признава за обичайно или нормално. Няма да има кой да си купи Алфа тогава
        Един от лакомите на масло двигатели е 8V TS, който по спомен от книжката ми пишеше до 170-180гр./1000км!
        Не съм чувал до сега, че е нормално за 16v TS да харчи толкова
        Масленият сепаратор е направен, за да кондензира маслените пари и да върне маслото в картера. Когато се запуши, може да тече към колекторите, но това не е нормално - тогава се получава високият разход на масло.
        На твое място ще се върна при майстора, който ти е правил ОР и ще го накарам да ревизира и сепаратора. Все пак е трябвало да го направи още тогава, ама ...
        sigpic

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщение
          1л./1000км е адски много, за да се признава за обичайно или нормално. Няма да има кой да си купи Алфа тогава
          Един от лакомите на масло двигатели е 8V TS, който по спомен от книжката ми пишеше до 170-180гр./1000км!
          Не съм чувал до сега, че е нормално за 16v TS да харчи толкова
          ,
          Добре Dodo 155, защо не четеш? Къде съм написал, че е нормално? Относно масления с-р лично аз съм го чистил беше супер задръстен, сега парите си излизат оттам 1:1 - разлика в харча на масло няма Какво следва тогава? Колата ми не гори масло само когато се кара в обороти до 4000, даже и тогава гори но примерно наполовина или 1/3, т.е 200-300гр на 1000км.
          Да поясня че ОР съм го правил преди 2години и нещо, но и тогава си беше същото.
          Last edited by code; d.m.y г., 16:52.
          sigpic
          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщение
            Ако е сегмент или гумичка на клапан, ще пуши при запалване, при отнемане на газта, при форсиране и т.н.
            Явно не е от сегмент, защото при 1л./2000 км ще си прави фитили ако е от него.
            На снимката трудно може да се види какво е, но ми се струва много бистро маслото над самия колектор ... сигурен ли си, че не тече отнякъде и затова да ти губи?
            Обикновено при запушен маслен сепаратор, колата може да изхарчи и повече.
            Трябва да се провери и това.
            Със сигурност не тече от капака на клапаните, защото гарнитурата е нова. При каране на високи обороти вътре започва да мирише на изгоряло масло и на същото място се вижда как излиза масло. Дали е възможно да губи от гарнитурата на главата?
            sigpicAlfa Romeo 156 1.8TS ГИ '98

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
              ,
              Добре Dodo 155, защо не четеш? Къде съм написал, че е нормално? Относно масления с-р лично аз съм го чистил беше супер задръстен, сега парите си излизат оттам 1:1 - разлика в харча на масло няма Какво следва тогава? Колата ми не гори масло само когато се кара в обороти до 4000, даже и тогава гори но примерно наполовина или 1/3, т.е 200-300гр на 1000км.
              Да поясня че ОР съм го правил преди 2години и нещо, но и тогава си беше същото.
              В коя книжка пише, че не пречило до 1л./1000км???
              Няма такова нещо
              Нали се сещаш при такъв разход на какво ще заприлича катализатора, примерно ...

              ---------- Post added at 19:08 ---------- Previous post was at 19:07 ----------

              Първоначално публикувано от Degree Покажи съобщение
              Със сигурност не тече от капака на клапаните, защото гарнитурата е нова. При каране на високи обороти вътре започва да мирише на изгоряло масло и на същото място се вижда как излиза масло. Дали е възможно да губи от гарнитурата на главата?
              На снимката не се вижда от къде точно, колега.
              Но е възможно да е оттам защото е чисто и седи все едно е излято.
              Отиди в друг сервиз, за да видят дали не е оттам.
              sigpic

              Comment


              • #8
                При мен например след смяна на биелни лагери и сегменти се появи разход на масло, дотогава беше бетон......макар че ги смених профилактично, но е факт....
                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщение
                  В коя книжка пише, че не пречило до 1л./1000км???
                  Няма такова нещо
                  Нали се сещаш при такъв разход на какво ще заприлича катализатора, примерно ...[COLOR="Silver"]
                  Изобщо няма да чуе недей да говориш наизуст Книжката съм я снимал, някъде из форума е.
                  Last edited by code; d.m.y г., 21:39.
                  sigpic
                  156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                  "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                  Comment


                  • #10
                    Те кво пише черно на бяло в книжката за 147
                    МАХ разход 400мл/1000км!
                    Attached Files
                    147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
                    Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
                    156 2.4 JTD - ex

                    Comment


                    • #11
                      Много се извинявам за оффа, ама наистина ли повечето ТС-и на резервоар и половина дърпат и 20лв за масло,тая кола не и трябва смяна на масло в такъв случай то още на 4000км се е подменило грубо казано.....
                      AR 156 2.4 JTD 98' RED ~200 bhp - EX
                      Seat Toledo 1L 1,9 TDI EX
                      AUDI A4 Avant B5 1,9 TDI ~150 H.P Quattro

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Degree Покажи съобщение
                        Със сигурност не тече от капака на клапаните, защото гарнитурата е нова. При каране на високи обороти вътре започва да мирише на изгоряло масло и на същото място се вижда как излиза масло. Дали е възможно да губи от гарнитурата на главата?
                        Вероятно ти тече от гарнитурата на капака, при всички други варианти които си мислиш ще излиза на пушек, а не прясно масло както се вижда на снимката. Същия номер с предната кола Алфа 156 2.0. Имах малък теч от тази гарнитура и при всичките приказки на майстора да не купувам нова която беше и скъпа на всичкото отгоре, аз си взех, той я смени и текна 2-пъти повече. В крайна сметка стана на неговото, намаза я със силикон-течна гарнитура и спря всякакъв теч и мирис в купето. Виж, ако ти прокапва и картера от там също се допълва общия разход на масло. Разглобяване, почистване и лепене.
                        Last edited by Доко; d.m.y г., 22:04.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ReLeFNIQ Покажи съобщение
                          Много се извинявам за оффа, ама наистина ли повечето ТС-и на резервоар и половина дърпат и 20лв за масло,тая кола не и трябва смяна на масло в такъв случай то още на 4000км се е подменило грубо казано.....
                          Нещо си в грешка със сметките... 4л. се харчат не за 4000 а за 10000 и то в МАКСИМАЛНИЯ случай (това по книжка имам предвид)... на практика при нормално каране картинката трябва да е друга- например при мен е около 100мл/1000км, т.е. 1л. от смяна до смяна.
                          147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
                          Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
                          156 2.4 JTD - ex

                          Comment


                          • #14
                            При мен сега на почти 8к, ми лапна половин литър, ама си имаше доста юркане......ся мисля да покарам малко с 15W50 да видим що ще доде......
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                              При мен сега на почти 8к, ми лапна половин литър, ама си имаше доста юркане......ся мисля да покарам малко с 15W50 да видим що ще доде......
                              Ники, аз съм с 15W50 синтетика и да ти кажа няма разлика от 10W40. Малко ще вдигнеш налягането на маслото, което и без това си направил при смяната на биелните лагери. Относно смяната на гарнитура на капак на ТС Доко, слага се без грам силикон и не тече, там болката е друга, като се видим ще ти обясня детайлно, а тука мисля да отворя отделна тема. Отделно от това разните течове дразнят и цапат, но не оттам идва голямата загуба на масло. За да ти се губи по литър на 2000км от течове трябва да правиш локви където спреш
                              sigpic
                              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                              Comment

                              Working...
                              X